Ořežplech

Rám a podvozek:

  • Rám je z původního typu 05/20/21/23, může být zesílen použitím výztuh
  • Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji
  • Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pryžové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky
  • Zadní tlumiče a její pružící elementy mohou být libovolné
  • Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však jednoznačně zachovat pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení)
  • Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle)
  • Kola musí být původního typu, tedy 16 palcové
  • brzdy originál
  • Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány
  • Kapoty, sedadlo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné
  • Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem
  • Rám se během závodu nesmí měnit. Měnit se smí pouze odnímatelné části např. motor, vidlice, atd.

Motor:

  • Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání 40 mm, zdvih 44 mm
  • Válec musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu ve vložce a v obalu válce
  • Válec je možné zkrátit na rozměr pístu, max. o 3 mm. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky
  • Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce
  • Rozteč svorníků se nesmí měnit
  • Rozvod sání pouze pístem
  • Hlava válce musí být z originálního typu 05/20/21/23, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru
  • Píst je volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm, pístní čep o průměru 14,1 mm nebo 14 mm. Pístní čep o průměru 12 mm je zakázán
  • Zapalování je povoleno libovolné 
  • Klikovka musí pocházet z původního typu 05/20/21/23, může být upravena na průměru. Povolena klikovka se širokými rameny od Stejskala

Převodové ústrojí:

  • Převodovka musí být 3 stupňová, libovolný převod
  • Spojka muže byt libovolná, musí být pod originálním víkem.
  • Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován

Karburátor:

  • Karburátor musí být původní značky a typu
  • Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání
  • Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru
  • Je možno použít libovolný vzduchový filtr

Výfuk:

  • Může být použit libovolný výfuk

Co není povoleno je zakázáno!!!

Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!)

Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!

Po skončení závodu se první tři přihlásí u pořadatele ke kontrole odmontování hlavy válce, válce, kontrole zapalování a primárního převodu a výfuku. Kdo se kontrole vyhne, bude ze závodu i z následujících závodů SFC vyloučen!!!